Zapewne każdy z nas słyszał o zasadzie „Jednego okienka”. Miała ona usprawnić pewne systemy prawne związane z założeniem działalności. Rzeczywiście pozwoliła ona na zaoszczędzenie czasu przedsiębiorcy, jednak nadal ciąży na nim wiele obowiązków.
Jeśli ktoś postanowił założyć firmę w formie jednoosobowej działalności gospodarczej powinien skierować się do urzędu miasta lub gminy. Nie ma znaczenia, do którego się udamy, nie obowiązuje nas tutaj określona właściwość, sprawę załatwimy w każdym urzędzie.
Po założeniu działalności, powinniśmy udać się jeszcze do ZUS’u, Urzędu Skarbowego, banku i oczywiście do księgowej. Na samym początku mamy więc pięć miejsc do odwiedzenia, pomimo zasady jednego okienka.
ALE! Mamy też inne rozwiązania...
Pierwszą możliwością jest założenie firmy w banku. Powstanie ona równocześnie z kontem bankowym i profilem zaufanym. Konto - nie zawsze, ale w niektórych przypadkach będzie obligatoryjne. Profil zaufany, czyli nasz własny podpis elektroniczny (zupełnie bezpłatny) warto posiadać, ponieważ większość spraw urzędowych załatwimy bez wychodzenia z domu.
Potem wystarczy udać się do księgowej, która przejmie obowiązek zgłoszenia do ZUS, w razie potrzeby do Urzędu Skarbowego i przede wszystkim - weźmie pod swoje skrzydła NOWĄ FIRMĘ - Waszą Firmę. W ten sposób zmniejszy się lista rzeczy, o które będziecie musieli się zatroszczyć.
W planach mamy jeszcze korzystniejsze rozwiązanie.
W związku z tym, że od prawie dwóch lat współpracujemy z najbardziej znanym bankiem w Polsce w ramach Ogólnopolskiej Sieci Certyfikowanych Biur Rachunkowych to my, jako Wasze Biuro będziemy Wam w stanie zapewnić „Jedno okienko”.
Założenie działalności, konta bankowego i profilu zaufanego, załatwienie spraw zusowskich i tych dotyczących Urzędu Skarbowego. To wszystko pod jednym dachem, w jednym biurze, z jedną, zaufaną osobą. Brzmi dobrze, prawda? Mamy nadzieję, że uda nam się wprowadzić tą możliwość jak najszybciej do naszych usług.